ליקויי בנייה בדירות חדשות הנרכשות מקבלן

רכישת דירה מקבלן היא עסקה שכרוכה בממון רב. רוב הרוכשים מעריכים שלאור העלות הכול כך גבוהה, הקבלן יקפיד על כל פרט, יפעיל קבלני משנה מקצועיים וישתמש בחומרי גלם בטיב מעולה.

לצערנו, המצב רחוק מלהיות כזה. מהנדסי בניין המגיעים בשנים האחרונות כדי לבצע בדק בית ולבדוק את מצבן של דירות חדשות הנמסרות ללקוחות לצורך מגורים, מזועזעים במקרים רבים ממצבה של הדירה.

גם בעבר הקבלנים לא ביצעו עבודה מושלמת אך כמות הליקויים הייתה מינורית. לעומת זאת בשנים האחרונות כמויות הליקויים הן גדולות מאד והדבר נובע מהעובדה שהקבלנים חוסכים בעלויות ובהוצאות כדי להגדיל את הרווח שלהם. מי שסובל מכך הם הדיירים המקבלים לעיתים בית שאינו ראוי למגורים.

בדק בית בדירות חדשות

מהנדס אזרחי המכיר את ענף הבנייה על כל רבדיו מגיע על פי הזמנת בעלי הנכס, טרם כניסתם לדירה בפועל. הוא בוחן את הדירה לאורכה ולרוחבה ובודק בקפידה כל נקודה בכל מיקום. על הקירות, האריחים, דלתות, חלונות, ממ"ד, צנרת, כלים סניטריים בחדרי האמבטיה ועוד.

הבדיקה המקיפה שלו מגלה את הנקודות הבעייתיות, שום דבר אינו נסתר מעיניו והוא בוחן לעומק כל בעיה הנראית לו כדי לקבוע אם מדובר בבעיה אקוטית או בעיה שהטיפול בה סובל דיחוי.

בדק בית בדירה מקבלן

דוח מפורט של הליקויים בדירת קבלן

הדוח מורכב מסעיפים על ליקויים שונים, מידת הדחיפות של הטיפול בה, אם יש לבצע את השינוי באופן מידי או אפשר לבצע אותה במהלך שנת האחריות. נושאים שיש לטפל בהם במיידי מעכבים את כניסתם של הלקוחות למגורי קבע בדירה שרכשו.

הלקוחות מתנהלים מול הקבלן בהתאם לרשימה וקובעים אתו לוח זמנים לביצוע התיקונים הנדרשים הן הדחופים והן אלו שיבוצעו במהלך החודשים הקרובים.

היתרון הגדול הוא שהמהנדס המיומן מבצע במקרים רבים גם ביקורת ופיקוח על העבודה בפועל של תיקון זה או אחר וכך הוא מוודא שמבצעים עבודה מקצועית בדיוק על פי הנדרש וזאת תוך שימוש בחומרי גלם העומדים בתווי תקן ישראליים.

קבלן שאינו מסכים לתקן את הליקויים

קיימים מקרים חריגים שבהם הקבלן אינו מוכן לקבל את רשימת הליקויים שהכין המהנדס ולכן הוא לא מותיר ברירה ללקוח אלא לפעול בדרכים משפטיות.

עורך הדין של הלקוח פונה לקבלן ומבקש לטפל בכל הליקויים תוך פרק זמן קצר כדי שהדייר יוכל להיכנס לדירה. אם הקבלן אינו משתף פעולה הוא לא מותיר ברירה אחרת בידי בעל הנכס, הוא שוכר אנשי מקצועי איכותיים המבצעים את תיקון הליקויים ולאחר מכן, נכנס לגור בדירה.

השלב הבא הוא תביעה כספית נגד הקבלן בגין כל העלויות שנגרמו ללקוח כולל פיצוי כספי עקב העובדה שעיכוב זה גרם גם להשלכות בהמשך השרשרת עבור מי שרכש את הדירה הקודמת של בעלי הנכס.

מתלבטים מה המוצר הנכון עבורכם? צרו עמנו קשר בטלפון 03-9282828 וצוות המומחים של מרזבית ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה.

[]
1 Step 1
שם מלאyour full name
טלפוןyour full name
הודעהmore details
0 /
Previous
Next
< חזרה
נגישות