אילו סוגי צבעים יש ולאיזה חומר מתאים כל צבע?

למצוא את הצבע המושלם זו אולי המשימה הקשה ביותר שאפשר לחשוב עליה. לא רק שמדובר על משימה ארטיסטית שחשוב שתתאים לעיצוב הכללי, חשוב גם להתאים את סוג הצבע לחומר שעליו רוצים לצבוע ולהבין את הכימיה שמאחורי הקלעים. כדי לעשות סדר בנושא סוגי הצבעים החלטנו במרזבית להכין מאמר קצר שיסקור סוגי צבעים פופולריים, וכמובן שגם יציין לאיזה חומר מתאים כל צבע.

סוגי הצבעים הנפוצים

פעם היה פשוט מאוד למצוא את הצבע הנחוץ לנו, בעיקר כי לא היו מסביב כל כך הרבה סוגי צבעים, אך גם כי המקובלה החברתית הייתה של קירות לבנים ולא היה נפוץ לראות קירות צבעוניים. כיום עולם הצבעים עבר מטמורפוזות רבות ואפשר למצוא סוגי צבעים המתאימים לחומרי גלם שונים וכמובן שגוונים וחידושים אחרים שרק הולכים ומשתכללים בכל שנה ושנה.

הצבע הנפוץ והשימושי ביותר שאפשר להחזיק בבית הוא צבע אפוקסי. הצבע האפוקסי עשוי למעשה משילוב חומרים, כאשר החומר המרכזי הוא האפוקסידים שגם מעניק לצבע את שמו. מדובר על חומר גלם מצוין לצביעה של מכשירי חשמל, מתכות ורצפות בזכות יכולות ההתקשות המהירה שלו והעובדה כי בשילוב עם חומרים אחרים הוא מספק הגנה גבוהה ואף מבודד חשמל.

עוד צבע נפוץ הוא הצבע האקרילי שמשמש בעיקר לצביעת קירות, או לציורים. הצבע האקרילי מאופיין בכך שקל לנקות אותו והוא מאפשר כיסוי מהיר ואיכותי של שטחים נרחבים בנוחות ובקלות. הצבעים האקריליים מתייבשים מהר מאוד ובניגוד לצבע הסיד שהיה נפוץ (ועדיין רבים משתמשים בו) הצבע האקרילי לא מתלכלך בקלות ולא תופס עובש ופטריות.

סוגי צבעים ומטרותיהם

סוגי צבעים נפוצים לחומרי גלם ספציפיים

אף על פי שמרבית הצבעים הנפוצים משמשים ביום יום לצביעת קירות, או לפרויקטים של עשה זאת בעצמך, כאשר אנחנו נדרשים לצבוע חומר גלם שאינו קיר או קנבס אנחנו נדרשים לסוגים אחרים של צבעים. לחומרי הגלם השונים ישנן תכונות פיזיקליות שונות אשר דורשות התאמה של סוג הצבע לסוג המשטח כדי להבטיח את האיכות ואת האסתטיות הרצויה.

אחד מחומרי הגלם הנפוצים ביותר שאנחנו נדרשים לצבוע הוא המתכת. צבע למתכת משמש אותנו לא רק כדי להעניק שכבת צבע ולקשט את הגדר לפי העיצוב הרצוי, למעשה לצבע יש חשיבות מכרעת בשמירה על המתכת. צבע למתכת מכיל בתוכו גם חומרים ייחודיים אשר מטרתם להעניק למתכת שכבת הגנה נגד תהליך הקורוזיה שעתיד להתרחש במתכת לולא שכבת ההגנה הזו.

גם עץ, בדומה למתכת, דורש שימוש בצבעים ייעודיים כדי לשמור עליו. בניגוד למתכת, צבעים לעץ משתמשים בחומרים אחרים כדי להעניק את שכבת ההגנה החשובה. החומרים שבצבעים למתכת מכילים נוגדי קורוזיה שאמורים להימצא בשכבה החיצונית, אך צבעים לעץ צריכים להגן על העץ מבפנים ולכן חשוב מאוד לוודא כי הצבע אכן חודר פנימה אל תוך העץ. כאשר אנחנו מעוניינים למשל לצבוע עץ שהגיע הרגע מהמפעל נבצע בו פעולות ייחודיות כדי לאפשר את חדירת הצבע, או שנמתין תקופה של לפחות חצי שנה עד שנצבע אותו בפעם הראשונה.

צבעים לכל השימושים קונים במרזבית

לא משנה אם אתם מחפשים צבעים לעץ, צבעים לקיר או צבעים לשימושים מסחריים אחרים. אצלנו במרזבית תמצאו מגוון של צבעים איכותיים שיאפשרו עבודה נוחה, מהירה ואיכותית על כל פרויקט שיש לבצע. אנחנו מתחייבים לא רק למגוון ולאיכות, אלא לשירות המקצועי שלנו שידע לסייע בכל שאלה ולהתאים לפרויקט שלך את הצבע המושלם.

קטלוג המוצרים שלנו מאפשר לכל בעלי המקצוע, והחובבנים, לבצע את מלאכת הצביעה בצורה נוחה וקלה יותר. בנוסף לצבעים ומברשות אנחנו מציעים גם עוד רשת רחבה של מוצרים משלימים כך שאתם לא תידרשו לחפש כל פריט במקום אחר ותוכלו ליהנות ממרזבית מההתחלה ועד הסוף.

יש לך שאלה לגבי מוצר?

מלא את הפרטים ונציג יחזור אלייך בהקדם.